Direktlänk till inlägg 14 februari 2017

Kärleken varar för evigt

Av Annette Öhgren - 14 februari 2017 14:22

 

 

Idag är det Alla hjärtans dag, den 14:e februari. Och jag saknar dig, mamma.  Du hade verkligen förmågan att göra särskilda tillfällen ännu mer speciella, med glädje, små gåvor och mat. Tiden går och jag har stoppat dig i en särskild plats i mitt hjärta. Musik fortsätter att upplyfta, naturen fortsätter att förhöja och människor fortsätter att överraska. Jag önskar bara att du kunde vara här och dela det med mig, med oss, att du var där när vi umgås, när vi pratar, firar, äter, skrattar. Du är verkligen en av de roligaste och finaste människor jag någonsin har haft i mitt liv. Jag älskade dina egenheter, retade mig på dina svagheter och njöt av allt vi kunde skratta åt tillsammans. När det bara behövdes en blick för att vi skulle börja fnissa hejdlöst. När du log så blev man glad inombords, för det syntes att du älskade spralligheten och ville dela med dig av den. Idag är det många som saknar dig, mamma. Inte bara jag. Jag sätter mig här och skriver, gråter, tänker på allt jag inte får göra med dig, att du inte kan hålla om mig eller jag om dig. Och när jag är klar så mår själen en smula bättre. Jag kommer i balans, fylls av alla goda minnen och planar ut igen. Påminns om att jag är övertygad om att vi tillhör varandra, att vi är en evig familj. Du är alltid min mamma och jag är alltid din dotter. Vi älskar dig, jag älskar dig.

 

Var du än är så vill jag att du ska veta det. Och jag är tacksam för att du visste det när du levde. För att jag inte väntade tills det var för sent att visa och säga hur betydelsefull du är för mig. 

 
 
Ingen bild

Ingela

15 februari 2017 09:10

Åh så vackert skrivet! Precis så minns vi våran viktiga vän (och min adopterade storasyster som jag sa). Alltid med glimten i ögat, positiv i alla lägen, peppande, omtänksam och generös. Inger har lämnat så stort tomrum efter sig, men hon kommer alltid finnas med i våra hjärtan. Stor Kram till dig och er närmast anhöriga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annette Öhgren - 18 mars 2018 08:31


  Igår firade vi Peters 50-årsdag. Det var tjutande skratt och glädje, minnen och mat, sång och familj. När vi barn nu börjar närma oss ålder - när vi inte längre är ungdomar utan mer än lovligt vuxna - då kommer tankarna, ofta. Jag tänker på pa...

Av Annette Öhgren - 30 september 2017 12:03


  Mamma.   Det här året har varit lärorikt. Sjukdom, rädsla, död, ensamhet, osäkerhet. Men också hopp, inspiration, kärlek, vänskap, insikt, kraft och ärlighet.    I början av året lamslogs jag av rädsla över att ha bröstcancer; jag fick r...

Av Annette Öhgren - 4 augusti 2017 18:07


  Idag är den den 4 augusti 2017. Jag har haft 2 födelsedagar utan dig, 2 år när du inte har ringt och grattat, postat bilder på Facebook eller plockat ihop en liten bukett med blommor från er bakgård som du har tagit med dig. Det är inte längre tim...

Av Annette Öhgren - 23 maj 2017 17:41


  Överallt denna påminnelse om att det är Mors dag på söndag. Uppmaningen om att köpa blommor, ordna en present som får din mamma att känna sig extra älskad och uppmärksammad - fira kungligt på Mors dag! Jag kan inte låta bli att känna viss bitter...

Av Annette Öhgren - 8 mars 2017 13:14


  Bilden föreställer några Hullsjöbor, gissningsvis någon gång mellan 1910-1920. Den är lånad från Kerstin Åkerbergs släktforskningssida. Tredje kvinnan från vänster högst upp är min farmors mamma, Anna-Märta Holmstedt, född Vestberg. Min farmor E...

Ovido - Quiz & Flashcards